Saturday, November 8, 2008

Harapan dalam sepi

Ketika hati terasa sepi,pedih jalani hidup ini
Ketika hujan basahi bumi ini
Aku berjalan tanpa lelah,berharap semua kan berubah
Menangis,teriak,akan kah ini berakhir...
Semakin terpikirkan semakin kurasakan..

Pagi yang dingin,seakan tertawa melihat diriku
Malam yang gelap tanpa cahaya,seakan gambarkan perasaan ini
Sungguh,,,sungguh...aku tak berdaya terhadap yang aku alami.
Menyedihkan..

Haruskah , haruskah aku terdampar dalam harapan..
Tak bisa wujudkan dalam kenyataan..
Dalam tidur aku bermimpi,mimpi yang indah..
Tapi hanya mimpi..
Aku kadang berkhayal semua menjadi seperti mimpi..
Tapi itu tak mungkin...

Dalam doa aku menangis
Ya Allah mudahkan lah semua yang aku jalani..
Ya Allah kuatkan diriku jalani semua ini..
Hanya padaMU lah aku mengadu...

0 comments: